Please enable JS
Wil je een afspraak maken of heb er vragen?

Voor het maken van een afspraak of voor vragen kun je het contactformulier invullen.

 

Je kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken op 06 14 42 64 92 of via WhatsApp.

Heb je vragen? Kijk dan ook eens bij onze veel gestelde vragen.

info@praktijkonderdelinde.nl

Koninginneweg 113
2012 GM Haarlem

Klachtenregeling

Het kan voorkomen dat je je onprettig voelt bij bepaalde dingen. Misschien heb je zelfs wel ideeën hoe wij het beter voor je kunnen doen?

Zodra je opmerkingen, tips of klachten hebt aarzel dan vooral niet om met ons in gesprek te gaan. Onze verloskundigen staan hier altijd voor open.


Maar wat doe je als je er met je verloskundige niet uit kunt komen of je wilt ergens anders met je vraag of klacht heen?

Hiervoor hanteren wij de volgende klachtenprocedure:


  1. Ga in gesprek met je verloskundige.
    Als je je ergens onprettig over voelt dan staan onze verloskundigen en echoscopistes altijd open voor een gesprek. Vraag gerust een gesprek aan om over je ongenoegen te praten. Wij willen graag de beste zorg leveren en elke input van jou is daarbij van harte welkom. Natuurlijk is je partner van harte welkom. Of:

  2. Plan een gesprek in met onze praktijk manager.
    Vind je het prettig om in gesprek te gaan met iemand die geen verloskundige achtergrond heeft dan is het altijd mogelijk om een gesprek in te plannen met onze praktijkmanager Arno Walter. Dit gesprek kan met of zonder een verloskundige aanwezig en je partner is natuurlijk altijd van harte welkom. Je kunt Arno hier bereiken.

  3. Onafhankelijke klachtenfunctionaris.
    Elke zorgverlener in Nederland heeft een klachtenfunctionaris. In ons geval is dit een professionele klachtenfunctionaris van het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ). Klachtenfunctionarissen van het CBKZ zijn niet in dienst van Praktijk Onder De Linde. Dit betekent dat zij je met een klacht onafhankelijk en onpartijdig kunnen bijstaan. Zij helpen je bij het formuleren van je klacht en onderzoeken de mogelijkheden om tot een oplossing te komen.

  4. Geschilleninstantie Verloskunde.
    Mocht je, om welke reden dan ook, geen oplossing naar tevredenheid hebben gekregen middels bovenstaande manieren, dan ontstaat er een geschil. Dit geschil kun je voorleggen, in het geval van verloskundige zaken, aan de Stichting Geschilleninstantie Verloskunde (SGV). De SGV geeft een bindend advies over het voorgelegde geschil.

  5. Klachtencommissie BEN
    Heb je een klacht over onze (medisch) echoscopische zorg dan kun je terecht bij de Beroepsvereniging Echoscopisten Nederland (BEN). Meer informatie over de Klachtencommissie van de BEN vind je hier