-
HomeKlachtenregeling
Het kan voorkomen dat je je onprettig voelt bij bepaalde dingen. Misschien heb je zelfs wel ideeen hoe wij het beter voor je kunnen doen?
Zodra je opmerkingen, tips of klachten hebt aarzel dan vooral niet om met ons in gesprek te gaan. Onze verloskundigen staan hier altijd voor open.
Maar wat doe je als je er met je verloskundige niet uit kunt komen of je wilt ergens anders met je vraag of klacht heen?
Hiervoor hanteren wij de volgende klachtenprocedure:
1. Ga in gesprek met je verloskundige.
Als je je ergens onprettig voelt dan staan onze verloskundigen en echoscopistes altijd open voor een gesprek. Vraag gerust een gesprek aan om over je ongenoegen te praten. Wij willen graag de beste zorg leveren en elke input van jou is daarbij van harte welkom. Natuurlijk is je partner van harte welkom. Of:
2. Plan een gesprek in met een van de eigenaren van de praktijk.
Vind je het prettig om in gesprek te gaan met iemand anders dan jouw verloskundige, maar wel een praktijkgenoot, dan is het altijd mogelijk om een gesprek in te plannen. Dit gesprek kan met of zonder de verloskundige aanwezig en je partner is natuurlijk altijd van harte welkom. Je kunt hiervoor e-mail sturen.
3. Onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Elke zorgverlener in Nederland heeft een klachtenfunctionaris. In ons geval is dit een professionele klachtenfunctionaris van het Centraal bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ). Klachtenfunctionarissen van het CBKZ zijn niet in dienst van Praktijk Onder De Linde. Dit betekent dat zij je met een klacht onafhankelijk en onpartijdig kunnen bijstaan. Zij helpen je bij het formuleren van je klacht en onderzoeken de mogelijkheden om tot een oplossing te komen.
4. Geschilleninstantie Verloskunde.
Mocht je, om welke reden dan ook, geen oplossing naar tevredenheid hebben gekregen middels bovenstaande manieren, dan ontstaat er een geschil. Dit geschil kun je voorleggen, in het geval van verloskundige zaken, aan de Stichting Geschilleninstantie Verloskunde (SGV). De SGV geeft een bindend advies over het voorgelegde geschil.