Please enable JS
Mom-To-Be yoga

Mom-To-Be yoga

03 sept 2019 / Written by  Astrid Burghout / Overig

Hoe bereidt jij je als Mom-To-Be voor op de bevalling en het ouderschap? Als Mom-To-Be sta je voor een grote uitdaging. Astrid vertelt.

Overal vind je informatie over de bevalling en het ouderschap. Iedereen heeft wel goed bedoelde adviezen hoe je je het best voor kan bereiden. Daarnaast zijn er nog vele informatieavonden en 10001 verschillende informatieve cursussen om samen te volgen.

Regelmatig merk ik dat deze voorbereiding niet volledig aansluit bij de wensen van de Moms-To-Be.
Naast je werk, partner, sport, vrienden en familie heb je "slechts" 9 maanden de tijd om je voor te bereiden op de komst van jullie nieuwe gezinslid.

Maar hoe dan….?

Speciaal hiervoor heb ik in samenwerking met Praktijk Onder De Linde de Mom-To-Be Yoga ontwikkeld.


Wat is Mom-To-Be Yoga?

Bij Mom-To-Be Yoga werken we in een kleine groep. Zodat er veel ruimte is voor persoonlijke aandacht vanuit mij als docent maar juist ook onderling. Ervaringen en praktische tips uitwisselen is een wezenlijk onderdeel van deze lessen. De lessen zijn altijd 10 weken achter elkaar in een vaste groep.

Mom-To-Be Yoga kent drie belangrijke pijlers.

  1. Beweging;
  2. Informatie voorziening;
  3. Mindfulness.

Ben je een fanatieke sporter? Dan zal de Mom-To-Be Yoga een mooie aanvulling zijn op je huidige sport en valt dit zeer goed te combineren. Wanneer je minder sportief bent kan je ook goed mee doen en is het gedurende de zwangerschap jouw manier van bewegen.
Je lichaam is gedurende de zwangerschap voortdurend aan het veranderen en dat is best even wennen. Ik leer je om op een veilige manier te blijven bewegen en om te gaan met deze veranderingen.

Jouw partner krijgt bij de Mom-To-Be Yoga ook een prominente rol. Gedurende de partner-les is hij van harte welkom en krijgt hij praktische handvatten aanreikt. Waardoor hij jou tijdens de zwangerschap en bevalling goed kan ondersteunen.

“De ademhaling” is elke les een terugkerend onderwerp. De adem is een mooi instrument om gedurende de zwangerschap om te gaan met harde buiken en met de bevalling om de weeën weg te zuchten. Zowel jij als je partner leren dit instrument in te zetten.

We werken in de lessen met een grote yogabal. Ik adviseer om deze bal ook zelf aan te schaffen. Zeker als je stijfheid in je lijf begint te ervaren.
De oefeningen op de bal kunnen de stijfheid verminderen of zelfs laten verdwijnen. Zeker na een lange stressvolle dag op het werk is het uitvoeren van de oefeningen thuis op de bal echt een momentje voor jezelf. Op deze manier zul je makkelijker ontspannen, de stress van je af kunnen laten glijden en bevordert het een goede nachtrust.

Na afloop van de Mom-To-Be Yoga is er altijd gelegenheid voor een kopje thee. Ik zie regelmatig echte vriendschappen onder de Moms To Be ontstaan.

Een soepel lichaam en een ontspannen mind zorgen voor meer contact met je ongeboren kindje en bevorderen een soepele bevalling.

 

Tot ziens bij de Mom-To-Be yoga!

Astrid

 IMG 9328web S


 Astrid Burghout geeft al jaren Yoga trainingen, bij Praktijk Onder De Linde maar ook op andere plekken in de regio. Astrid heeft veel ervaring in de ontwikkeling van lessen specifiek gericht op zwangeren.



Rate this item
(0 votes)
Last modified on dinsdag, 03 september 2019 14:49